Ultimo weblog da Milano - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nadine Sander - WaarBenJij.nu Ultimo weblog da Milano - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nadine Sander - WaarBenJij.nu

Ultimo weblog da Milano

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 Juni 2008 | Italië, Milaan

Enn na een lange afwezigheid heb ik vandaag besloten dat het weer tijd werd voor een berichtje.. ik verveelde me. (ik probeer ook meteen cool te zijn door mijn titel in het italiaans te zetten.. ik hoop nu heel erg dat hij correct is hehe)

Hier is alles nog prima, afgezien van het weer: ALSOF de Atlantic uit de hemel komt vallen. Gelukkig zit ik hier nog maar 2 weken. Grapje natuurlijk ik wil hier helemaal niet weg, maar helaas is het leven niet zo relaxt dat ik hier altijd kan rond blijven lummelen. Het zou me wel vet lijken om hier te studeren, maar daarvoor ken ik toch te weinig Italiaans. Misschien laterr.. als erasmusstudent. Ik moet toegeven dat ik ook wel erg zin heb om straks in Nederland te gaan studeren. Waarschijnlijk heb ik het allemaal geweldiger gemaakt in mijn hoofd dan het werkelijk zal zijn ;-). Maar heh. het is wat je er zelf van maakt toch.
Maar over 2 weken vertrek ik dus voor een maand naar Graz. Ik heb geen idee hoe ik me tijd daar ga vullen aangezien de kinderen dan vakantie hebben en Elisabeth ook de hele tijd thuis is. Gerd is dan wel aan het werk, maar daar daarvoor in de plaats hebben we opa en oma + nog een paar andere familieleden. Bereid je dus maar alvast voor op een tiental weblog berichtjes van ene Nadine Sander. Immens boeiende berichten wel natuurlijk, aangezien het daar namelijk superspannend is *kuch kuch*. Ik denk dat ik mezelf maar een Oostenrijkse boyfriend ga aanschaffen daar.. misschien dwalen er nog wat schattige voetballers rond. Over voetbal gesproken. Ik was natuurlijk hier toen Nederland - Italie speelde. Uiteraard ben ik oranje en al met mijn 2 Nederlandse vriendinnen naar Piazza del Duomo vertrokken om daar de wedstrijd op het grote scherm dat daar hing te bekijken. Tegen de Italianen hier zat ik dezelfde dag al een beetje te geinen dat Nederland ("Forza Olanda" ) ging winnen om vervolgens maar eraan toe te voegen dat ik al blij was als ze door konden naar de kwartfinales. Ik bedoel Frankrijk en Italie in de poule. Nou zoals jullie allemaal weten hoef ik me daar niet meer druk om te maken (H). De Italiaantjes waren trouwens niet zo vrolijk de 9e. Na de 2-0 vertrokken er al een paar naar huis en toen ik in de pauze naar de wc moest werd ik ook niet zo vriendelijk aangekeken. Ik hoop wel dat italie ook doorgaat naar de kwartfinales. Dat zou wel zo gezellig zijn :-).

Verder Dames en Heren ga ik de 26e naar Parijs met mijn moeder (mijn echte moeder). Ik heb die week namelijk vakantie Olé Olé. Verder ben ik ook van plan om nog een paar laatste partyavonden in te plannen en misschien nog een tripje naar Verona of Venetië... wie weet. Om even in de futureplannen te blijven: morgen ga ik mijn resultaat voor mijn italiaans examen A2 ophalen. Het is duidelijk dat ik gezakt bent, want ik heb mijn mondelinge- en luistergedeelte echt totaal uuh.. verneukt. Beetje jammer, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nu al niet meer zo druk om kan maken :-P. De afgelopen dagen had ik 5x in de week 2,5 uur les. Ik had besloten na 2 lessen met de japanse vrouwen dat ik het echt niet nog langer uit kon houden met hun in de klas. Er was alleen nog een cursus van mijn level die 5x in de week was. Elisabeth's cursus was afgelopen en Viktor gaat tegenwoordig 2x in de week naar de kinderopvang, dus dat betekende dat ik alle ochtenden vrij was. Ik ben echt blij dat ik overgestapt ben, want het was een hele verandering: ik was de slechtste uit de klas :-P. Waardoor ik natuurlijk wel meer geleerd heb en de mensen in mijn cursus waren ook rond mijn leeftijd (hoewel ik nog wel extreem jong was volgens hun) en ze waren ook aardig en spraken engels hehe. Ik kan me verder niet meer zo goed herinneren wat voor een dingen ik nog meer heb gedaan.. Allemaal een beetje standaard: uitgaan, oppassen, winkelen, eten en een beetje studentjes spotten. Dat moet ik nog wel even kwijt. Ik zit echt op een geweldige plek hier heb ik de afgelopen maanden ontdekt: tussen 2 universiteiten in..

En nu ga ik ermee stoppen, want ik ga zo uit eten met Floor en Lotte en ik stink. Duss tijd om daar even wat aan te doen. Sorry ik had gewoon echt even de behoefte om dat op het internet te gooien.

Ciao, baci.

  • 16 Juni 2008 - 17:51

    Mart:

    ey stinkerd,
    als je naar venetie gaat moet je even naar de rialtobrug;)

    x mart

  • 21 Juni 2008 - 22:43

    Ann-Jean:

    Nadientje, je gaat naar Graz en Parijs...leuk en aardig.. maar

    KOM NOU MAAR NAAR HUIS (:

    liefs

  • 21 Juni 2008 - 22:43

    Ann:

    overigens heeft NL net verloren en ik ben PISSIG .. nouja meer verdrietig.. echt pff huilend!

  • 30 Juni 2008 - 15:45

    Kim:

    Nog een maandje Nadien! Je kan aftellen.. ;-) Tot snel..! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

Graz

15 Juni 2008

Ultimo weblog da Milano

01 Mei 2008

Bezoek en uitgaan

07 April 2008

Uitgaan, Graz en Rome

26 Februari 2008

Carnaval, tattoos en taalcursus
Nadine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7090

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 29 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: