Uitgaan, Graz en Rome - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nadine Sander - WaarBenJij.nu Uitgaan, Graz en Rome - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nadine Sander - WaarBenJij.nu

Uitgaan, Graz en Rome

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 April 2008 | Italië, Milaan

Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik ben wel blij eigenlijk dat ik uiteindelijk toch niet zoveel op deze weblog schrijf. Voordat ik weg ging zei ik namelijk tegen iedereen "Neejoh zo'n weblog is niks voor mij. Ik hou daar helemaal niet van. Waarschijnlijk schrijf ik dan 1 keer in de 2 weken iets". Toen ik dus in het begin al 3 berichtjes in 2 weken had geschreven begon ik toch aan mezelf te twijfelen 'ik ga dit nog leuk vinden'. Ik zeg namelijk wel vaker dingen met grote zekerheid en uiteindelijk doe ik dat toch niet. Gelukkig dus dat het maar van tijdelijke duur was en ik die weblog nu alleen nog maar update omdat ik af en toe een mailtje binnen krijg van waarbenjij.nu wat me er dan weer aan herrinnert dat het alweer een tijdje geleden is dat ik iets geschreven heb op
mijn waarbenjij.nu en dat ik dus binnenkort maar weer even een verhaaltje moet posten. Dusss vandaar dit berichtje :-). Ik weet niet meer precies wat ik de afgelopen weken gedaan heb (ik zit hier trouwens al 4!!! maanden, dat is gewoon op de helft). Mijn hoogtepunt van de afgelopen weken ben ik natuurlijk niet vergeten en dat is dat ik EINDELIJK uit ben gegaan! dat was echt eeuwen geleden voor mijn gevoel. Ik ben zelf 2x! (in 1 week!!) uit geweest: new record. De eerst keer was met 2 nederlandse vriendinnen die ik hier heb leren kennen en ook Au Pair zijn, lotte en Floor (ik weet het.. ben ik in italie hang ik de hele tijd met nederlanders rond). Voordat we uit gingen waren we naar Como geweest. Het was supergezellig en we hebben heerlijk gewaterfiets.. naja rondgedobberd. s'Avonds was ook heel gezellig. Helaas waren wij allen een beetje het uitgaansleven verleerd, want om 2 uur waren we moe en hebben we besloten om maar naar huis te gaan. Een paar dagen daarna ging ik uit met de dochter van vrienden van Elisabeth en Gerd. Elisabeth had namelijk gezegd dat ze wilde dat ik met de dochter uitging 1 van de avonden dat de vrienden bij hun waren (ze bleven namelijk 4 nachten bij ons slapen). Op de avond dat ik beloofd had met haar uit te gaan voelde ik me echt belabberd. Mijn plan was om een cafeetje te pakken en dan rond een uur of 12 weer thuis te zijn. En niet om de minste reden dat ik de volgende dag gewoon weer om 7 uur op moest staan en me fris en fruitig moest opstellen. uiteindelijk zijn we toch naar een club gegaan, die totaal uitgestorven was. Gelukkig moest het gewoon een beetje op gang komen, want ook hier hebben ze last van 'angst-om-te-vroeg-binnen-te-komen'.
Het was allemaal uiteindelijk wel lachen en ik ga het zeker nog een keer doen. Het enige nadeel was dat je (zoals normaal is in clubs) je zonder te schreeuwen geen reet van elkaar verstond. Verderr.. tatum was hier, maar dat is echt al lang geleden voor mijn gevoel. Het was zeker leuk! Vreemd wel om iemand uit NL dan hier opeens in mijn leventje in Milaan te hebben. Ik heb Milaan nu ook van de toeristische kant gezien wat leuk was! Ik heb natuurlijk wel dingen bekeken enzo al alleen, maar nog niet echt de dingen gedaan speiaal voor toeristen of de plekken bezocht ingesteld op toeristen, omdat ik toch wel probeerde de toeristische dingen te ontwijken (en dan bedoel ik vooral de tours, restauranten, café's). Tatum en ik hebben lekker gegeten, gepraat en gewinkeld, dus dat was toppie.

Daarna ben ik nog een weekendje in Bruneck geweest, Twee weken geleden zat ik in Graz voor 10 dagen. De kinderen hadden vakantie dus wij zijn op goede vrijdag vanuit Milaan in 6-7 uur naar Graz gereden waar ze een huis hebben. Ik heb daar pasen met hun gevierd en ook met nog andere leden van de familie van Elisabeth. De kinderen geloven hier in de Paashaas, dus er was Heeeeeeel veeel snoep en chocola (ook voor mij :)). Pasen was voor mij dus net als thuis: veel en lekker eten met familie. De laatste maand dat ik hier bij de familie ben zullen we ook in Graz zijn, omdat het te heet en te saai voor de kinderen is en er teveel muggen zijn in Milaan. Ik heb daar opzich niet zoveel problemen mee, want Graz is eeen mooie stad met leuke winkels en er zijn wel een paar dingen te doen in de omgeving en in Graz zelf. Het enige dat ik wel jammer vind is dat mijn vrienden in Milaan zijn en dat ik hier verder niemand ken. Lena, de oostenrijkse Au Pair die ik in Milaan heb ontmoet en nu alweer thuis is, woont hier wel in de "buurt"(40min met de auto?), maar die heeft in de zomer ook vakantieplannen, zoals de meeste mensen.


Om het heel even kort over mijn italiaanse talen kennis te hebben: teleurstellend. Ik praat engels, hoor duits, denk nederlands en ik leef in Italie. Helaas gaat het met dat italiaans dus nog het slechts. Ik zit tegenwoordig met 3 japanners in de les en ze hebben alle drie zo'n klein vertaalmachientje. Echt, om chagerijnig van te worden. Ik begin ook helemaal weeer te stomen als ik er aan denk: nooit iets vragen(of het is gewoon heel dom wat ze vragen), de hele tijd de lerares napraten (zelfs als het gewoon een naam is) en de hele tijd fanatiek op dat stomme elektronische apparaatje tikken, waarna dat ding vervolgens laat horen hoe je het woord uitspreekt ALSOF IK GEVRAAGD HEB OM DE UITSPRAAK. Het is dus wel een beetje jammer dat ik de taal niet leer spreken nu. Ik gebruik het gewoon te weinig in de praktijk. Maar ik heb een toptijd hier(afgezien van die drie 35-jarige japanners met kinderen (1 nam zelfs haar kind mee naar de les))... ik kom nog wel een keer terug naar Italie :-P.

En over terug komen gesproken 31 juli komt ik terug naar NL. Nog niks geboekt, maar we hebben het wel besproken en dit was de datum die eruit kwam. Wat wel geboekt is is Suus vlucht naar Milaan voor woensdag, hoe cool is dat. Ik breng jullie nog wel op de hoogte van onze partydagen.

Nu ga ik slapen, want er is de laatste tijd een beetje discriminatie ten opzicht van slaapuurtjes geweest. Ik was van plan om om 9 uur mijn bed in te duiken.. het is nu 12 uur. Ah ik zal eerst nog even wat foto's op de site gooien: van mijn nl vrienden, de lieve kindjes en het bewijs dat ik in Rome ben geweest.

http://nadinesander.mijnalbums.nl/

Bonne notte.

  • 07 April 2008 - 08:39

    Ann:

    Oo mijn internet viel uit
    nouja nog een keertje dan:

    jij gaat ook vaak op 'vakantie; ,bastard :D
    ennehhhhhh 31 juli, volgnes mij bedoel je 30juli nietwaar ;)
    MISJENADIENTJE,
    liefs

  • 07 April 2008 - 14:52

    Mart:

    zo, die eerste foto is niet verkeerd:P
    je hebt trouwens een nieuwe jas, had je dat niet ff kunnen zeggen?

    nou doei, tot in de meivakantie(H)
    dat wordt egt nice(H)!!!!

    deine brother

  • 07 April 2008 - 16:24

    Kim:

    Veel plezier met Suus!!! :D
    XXX

  • 10 April 2008 - 14:59

    Roos:

    hee naadje! hoeveel huizen hebben die mensen echt? feestse met suus maar dta gaat vast lukken:) tot snel! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2008

Graz

15 Juni 2008

Ultimo weblog da Milano

01 Mei 2008

Bezoek en uitgaan

07 April 2008

Uitgaan, Graz en Rome

26 Februari 2008

Carnaval, tattoos en taalcursus
Nadine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 7056

Voorgaande reizen:

29 November 2007 - 29 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: